I’m Not Possessed By An Evil Spirit - Napo

Member of Parliament for Manhyia Constituency in the Ashanti Region, Dr. Matthew Opoku Prempeh, has rubbished media reports that he is being groomed to lead the New Patriotic Party (NPP) in the 2016 Presidential elections. The “Informer” newspaper, a pro-government tabloid, on Monday, July 25th, published that a plot had been hatched with the tacit approval of former president John Agyekum Kufuor to make the Manhyia MP the party’s flagbearer for 2016 come what may. The publication headlined “I Am Kufuor’s Choice For 2016 – Manhyia MP Brags” alleges that the NPP MP had crowed “about how he is Kufuor’s choice to lead the party after Akufo-Addo’s imminent second electoral defeat in 2012”. The newspaper claimed it has it on authority that “Matthew Opoku Prempeh and the hawks in the Ashanti faction of the NPP, cannot wait to yank the party from the Akyems,” adding that “Kufuor no longer has faith in Alan John (the Cash) Kyeremanten, and so he is investing in his nephew Napo”. But the Manhyia MP says the publication is a complete fabrication by some communicators in the NDC meant to sow seeds of discord within the NPP, and wondered why a person in his right frame of mind would come up with such a derogatory story just to paint him black. “Why wouldn’t I rather help Nana Addo with all I can offer for him to become president? Why would I even think of 2016, is it selfishness or an evil spirit which has possessed me to conceive such evil thoughts?” he asked. To him, it is only an egotistical person who will harbor the thought of leading the party in 2016 when even the 2012 General Elections had not been held. “The party has not even contested the 2012 General Elections, why then would I be thinking of 2016? It is only a selfish person or a self-centered person, who will do that. I plead that Ghanaians should allow for the truth to prevail at all times…because, I will not and I have not spoken to anybody, I have not said anything to anybody and I will never say anything to anybody in that regard as published by the “Informer” newspaper,” he said.